Pozycjonowanie to technika umożliwiająca umieszczanie stron internetowych na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Jest to bardzo skuteczny i stosunkowo tani sposób na zwiększenie przychodów ze strony internetowej (np. sklep internetowy) oraz zdobycie przez firmę popularności. Ważną częścią procesu pozycjonowania jest dobranie indywidualnie każdemu klientowi odpowiednich fraz związanych z działalnością, branżą firmy, za pomocą których internauci dotrą do miejsca, którego szukają. Frazy te to po prostu słowa lub zestawy słów, które użytkownicy Internetu wpisują w wyszukiwarkach, gdy chcą znaleźć potrzebną im usługę, produkt czy informację. W wyniku pozycjonowania frazy są umieszczane na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania (pierwsza dziesiątka). Uzyskanie dobrej pozycji w "top 10" jest bardzo ważne, gdyż potencjalni klienci bardzo rzadko przeglądają więcej niż kilkanaście stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Uzyskanie pozycji w czwartej czy piątej dziesiątce wyników nie przyniesie ruchu na stronie - internauci po prostu do niej nie dotrą, znajdując szukany produkt, usługę czy informację u konkurencji, która zajęła wyższą pozycję w wyszukiwarce. Pokonanie konkurencji w Internecie to nie tylko oferowanie tańszych cen własnych produktów, szersza oferta, ciekawsza strona internetowa - to przede wszystkim uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania niż konkurencja. Przekłada się to oczywiście na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów firmy.